How I Get My Cats Named (Bahasa)


Hi readers! Maaf atas kerojakan tajuk di atas. Someone asked me, how I get my cats named? Haaaa! So today aku nak bukak story pasal ni! :)

Honestly, seumur hidup aku, aku ada bela lebih kurang 6 ekor kucing. Tapi ada yang dah mati and hilang (sobs sobs) .

First cat aku nama dia Mentol. Hahahaha (evil laugh). Aku bagi nama dia macam tu sebab mentol kan lampu, lampu kan bercahaya, kucing aku tu ibarat menerangi aku dalam kegelapanlah (cewaaah). But, masa aku umur 10 tahun aku jumpa dia mati dekat rumah jiran aku. Huh -- menangis aku tujuh hari tujuh malam.

Second and third cats nama dia C. Momel and C. Comel. I get that named sebab masa dia lahir dia orang cute sangat sampai melting aku tengok -- LOL. Dia orang pun dah mati. (Sobs sobs)

Then, bila dah lama-lama aku rasa aku nak kan something different bila bagi nama kucing. So bored sebab asyik bagi nama kucing Si Hitam, Si Tompok, Si Belang (sorry for those yang ada nama kucing seperti yang dinyatakan). Jadi aku buat kelainan sikit bila bagi nama kucing seterusnya --

Kucing keempat and kelima twins nama dia Pluffy E-Loffa and Smoothy D-Minho. Hahahahahaha (sila gelak berjemaah bersama Mak Jemah). Aku bagi nama Pluffy E-Loffa sebab aku suka makan Paflova (pergh sodap weh). Hahahah tak semenggah en -- nama Smoothy D-Minho tu pulak bersempena nama krim muka aku (BB Cream Smooth Maybelline) and Lee Min Ho. Hahahahahahaha **evil laugh again**

Last cat aku, dia kucing siam, warna coklat. Banyak-banyak kucing, ni la kucing paling aku sayang. (Aku tak pilih kasih okay tapi dia ada aura yang buat aku sayang sangat kat dia).

Siapa yang follow instagram aku taulah pasal alkisah kucing siam aku tu -- . My mom jumpa dia dalam enjin kereta hahaha :v then dia bawak balik. Masa mula-mula bawak balik dia bising sangat. Suka menjerit (meoww meoww) dengan suara nyaring dia tu. Suara dia kuat macam mikrofon sampai jiran aku yang selang 4 buah rumah pun boleh dengar suara dia. Sampai stress rasa --

Tapi makin lama dia dah tak bising dah. Aku nak bagi nama diaa "Jadongcha Enjin" (Dongcha), tapi my mom tak bagi huwaaaa :' Jadongcha Enjin maksudnya enjin kereta dalam bahasa Korea hahahaha (tak senonoh) :* Dia ni hyper semacam, lompat sana lompat sini so aku bagi nama dia Hyper Catchy Cat.

Aku selalu dengar orang sebut perkataan Catchy. Sebetulnya aku tak faham sangat apa maksud tu. Tapi yang boleh aku tafsirkan catchy tu macam sesuatu yang cute/hyper :* entahlah. Tapi yang mensadiskan, Catchy dah hilang. Ada orang curik dia (sedih gila).

Inshaa-Allah next next next entri aku akan tulis senarai nama kucing yang aku reka mengikut citarasa aku -- hahaha tapi ada maksud disebaliknya :v so sampai ketemu di next entri.

Love, sis-bloggergirl.

Comments

Popular Posts